Za nami pierwszy cykl konferencji „Konkurencyjność sklepu osiedlowego – jak ją zwiększyć?”

150x110

Zakończył się pierwszy cykl konferencji „Konkurencyjność sklepu osiedlowego – jak ją zwiększyć?”. Łącznie w trzech regionalnych edycjach spotkania w Warszawie, Katowicach i Poznaniu wzięło udział kilkuset detalistów. Cykl zdobył również uznanie władz lokalnych oraz mediów.

„Konkurencyjność sklepu osiedlowego - jak ją zwiększyć?” to tytuł konferencji organizowanych w ramach 4.edycji programu „Tu mieszkam, tu kupuję” przez sieć hurtowni MAKRO Cash & Carry Polska. W spotkaniach wzięło udział kilkuset właścicieli sklepów osiedlowych z Mazowsza, Śląska i Wielkopolski, którzy wspólnie z gośćmi imprezy dyskutowali na temat szans i zagrożeń dla handlu tradycyjnego w Polsce.

Gospodarzem wszystkich trzech konferencji był Krzysztof Ibisz, znany i lubiany prezenter oraz zwolennik życia „slow”, który przedstawiał uczestnikom oczekiwania polskich konsumentów wobec sklepów osiedlowych. Maciej Kraus z firmy FernPartners omawiał zasady skutecznego budowania postrzegania cenowego, a przedstawiciele firmy Mars wyjaśniali, czym jest skuteczny merchendising w sklepie osiedlowym. Dodatkowo goście konferencji, dzięki ekspertom z firmy A5 Creation mogli dowiedzieć się jak skutecznie zarządzać przestrzenią sklepową. Prelegenci Wincor Nixdorf oprowadzali ich natomiast po świecie nowoczesnych systemów kasowych.

Cykl konferencji „Konkurencyjność sklepu osiedlowego - jak ją zwiększyć?”. organizowany był przez sieć hurtowni wielkopowierzchniowych MAKRO Cash & Carry Polska oraz sklepów ODIDIO w ramach czwartej edycji programu „Tu mieszkam, tu kupuję”. Patronat nad akcją objęły Krajowa Izba Gospodarcza redakcje magazynów: „Wiadomości Handlowe” i „Handel” oraz serwisów dlahandlu.pl i portalspozywczy.pl. Stołeczną konferencję patronatem objęły Urzędy Dzielnicy Włochy oraz Bielan, katowicką Prezydent miasta Katowice, Piotr Uszok, zaś poznańską Wiceprezydent miasta Poznania, Tomasz J. Kayser. 

MAKRO Cash & Carry jest liderem w branży samoobsługowego handlu hurtowego. Usługi firmy, skierowane przede wszystkim do przedsiębiorców, obejmują zarówno kompleksowe zaopatrzenie, jak i nowoczesne rozwiązania biznesowe. W MAKRO klienci znajdą pod jednym dachem artykuły spożywcze i przemysłowe w szerokim wyborze, doskonałej jakości i przystępnych cenach – jedna nowoczesna hala to odpowiednik 50 hurtowni branżowych. Do dyspozycji kupujących są także usługi dodatkowe – m.in. doradztwo biznesowe czy szkolenia gastronomiczne – które skupiają się wokół nowoczesnej Akademii Efektywnej Przedsiębiorczości w Warszawie. W Polsce MAKRO Cash & Carry istnieje od 1994 roku; posiada obecnie 41 hal (w tym już jedenaście hal mniejszego formatu). Łączna powierzchnia sprzedaży hurtowej wynosi ponad 270 000 m2. MAKRO Cash & Carry zatrudnia w Polsce około 7,5 tys. osób. Więcej informacji o MAKRO można znaleźć na stronach www.facebook.com/MAKROPolska oraz www.makro.pl

METRO Cash & Carry działa w 29 krajach i posiada około 700 samoobsługowych hurtowni. Z ponad 120 tysiącami pracowników na całym świecie, firma osiągnęła w 2012 roku sprzedaż na poziomie około 32 mld euro. METRO Cash & Carry jest działem sprzedaży METRO Group. METRO Group to jedna z największych międzynarodowych firm handlu detalicznego. W 2012 r. Grupa osiągnęła sprzedaż w wysokości około 67 mld euro. Firma zatrudnia około 280 tysięcy pracowników i obsługuje ponad 2200 hal w 32 krajach. Wyniki Grupy METRO opierają się na sile sprzedaży firm, które działają niezależnie w poszczególnych segmentach rynku: METRO/MAKRO Cash & Carry - międzynarodowego lidera samoobsługowego handlu hurtowego, hipermarketów Real, Media Markt. Saturna - lidera na europejskim rynku handlu elektronicznego oraz Galerii Kaufhof. Więcej informacji na: www.metrogroup.de.